Jaz sem za lager, pa ti?

Še pred osmimi leti sem sovražila pivo. Če se je šlo na tovrsten drink, sem naročila malibu ali kakšnega od tistih rozastih koktajlov, ki jih pijejo dame s čivavami v torbici. Potem pa sem nekega dne pokusila pšenično pivo. Klasični bavarski Franziskaner. In to v enem izmed ljubljanskih irish pubov, tam, kjer ljudje na mizah skoraj nimajo drugega kot polliterske guinnesse. Zaljubila sem se v pšenico (ali bolje rečeno v piva,  s katerimi so si grla hladili menihi v nemških kloštrih). Čez nekaj časa sem s pšenice presedlala na ječmen. Če govorimo zunaj okvira nemškega biergartna in žeščih oktoberfest pivovarn, mi je bilo najjače Ožujsko, ker je bilo najbolj sladko in so ti ga servirali na hrvaških rivah skupaj s pogledom na morje. Potem sem odkrila bogato aromo slovenske pivovarne, ki hmeljast napitek servira v zelenih piksnah. Laško Club s fensi zlato kapo daleč poseka vse svoje brate (če seveda s tem mislimo na unione, staropramne, navadne laške in heinekene in ne jadramo po eksotičnih morjih manj komercialnih pivovarn). Sicer pa mi je bil lager vedno in mi je še danes top šit! Irci in Angleži  lahko s svojim aleom ter kombinacijo sadne/kavne arome in hmelja zaradi mene briljirajo v svetovnih pivnicah, ampak gosta, rumena in sladasta piva, ki jih ponuja celinska Evropa, za moje pojme nimajo konkurence. Weihenstephaner, Paulaner, Benediktiner ...  Z Atlantika se jim ob bok lahko postavi edino Honey Dew, ki ga nadgrajuje medena niansa in je pravzaprav eno boljših piv ever, Kilkenny s čudovitim žametnim okusom, ki si ga res lahko privoščiš ob vsaki priložnosti, in irska klasika - Guinness (kadar si malo lačen, a se ti ne da v restavracijo).

Pitje piva je en tak poseben obred. V tej najstarejši alkoholni pijači na svetu se namreč skriva neskončno okusov. In nikoli jim ne prideš do konca (samo v Sloveniji imamo več kot 30 popisanih pivovarn). No ja, meni ni treba prav daleč, ker sem pri pivih očitno en tak zapečkarski nemški klasik. Saj veste: Guten Tag, ein Augustiner, bitte! (Še vedno pa se pustim povabiti na festival piva na degustacijo in čakam, da me kakšna neodkrita zlata tekočina vrže na rit.)

Komentarji

Oseba Matej Zalar sporoča …
Pale Ale, še raje India Pale Ale, O'hara's Double IPA Ali Sierra Nevada IPA, ta je za prave dedce, mora čim bolj zagrenit in v pookusu ... še bolj zagrenit. Lager pa v poletni vročini.

Vsaka prava ženska pije pivo!
Oseba Godar sporoča …
Sedaj bom ratala pijanka-Paulaner je moj!!!

Priljubljene objave