mavrica

ena lepa pesmica:

Edvard Kocbek: Mavrica

Mislil sem si, mesečina,
ko pa sem se zganil,
sem vedel, tišina.

Mislil sem si, tišina,
ko pa sem odprl oči,
sem vedel, temina.

Mislil sem si, temina,
ko pa sem jo pobožal,
sem vedel, milina.

Mislil sem si, milina,
ko pa sem jo našel z usti,
sem vedel, bolečina ...

No, ker se ravno bliža izpit iz LT in ker se mi ne da študirat tako "po vsakdanje", si bom vzela čas za eno manjšo analizo pesmi v "internetni obliki".

Oblika: 4 tercine. Skladenjska struktura je v vseh kiticah enaka, (paralelizem členov), a pomen variira. Vse zadnje besede kitic se rimajo (ženska rima). Zadnja beseda v prvi kitici je enaka zadnji besedi v drugi kitici (skozi celotno pesem)
Rima: ABA, ACA, ADA, AEA... (??) Pesem je osebnoizpovedna. Gre za avtorski lirski subjekt.

Tema: ljubezenska
Pesnikovo postopno spoznavanje ljubezni, ki se oblikuje z "mavrico" čutnih izkušenj. Na koncu nas privede do spoznanja: tudi v najlepšem občutju se skriva bolečina.

Komentarji

Oseba ursa sporoča …
temu bi pa smolejeva rekla "fahidiotizem" :)
Oseba Tamara sporoča …
neeeee, to je čist lepa "nekvazi" strokovna interpretacija:))
Oseba Anonimni sporoča …
a mi bi znal kdo povedati iz katere pesniške zbirke je ta pesem? :)

Priljubljene objave